Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych

(wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego)

 

Zgodnie z  art. 13  ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1, ze zm.) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest OPS w Tułowicach, ul. Porcelanowa 8, 49-130 Tułowice, tel. 774600671, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (dalej: Administrator).
  2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Administratora inspektorem ochrony danych,  listownie na adres Administratora z dopiskiem "IOD",  oraz mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Podane przez Panią/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu rozpatrzenia wniosku, oraz przyznania prawa i wypłaty dodatku elektrycznego, lub odmowy przyznania dodatku elektrycznego, sporządzania ewentualnych sprawozdań i kontroli oraz postępowań z ewentualnych odwołań od wydanych decyzji odmownych
  4. Dane przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w związku z 27, 31 i 32 Ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej oraz rozporządzenia Min. Klimatu i Środowiska z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego. W zakresie w jakim podanie danych nie jest obowiązkowe (telefon, e-mail), dane przetwarzane będą w oparciu o zgodę, tj. art. 6 ust. 1 lit a RODO. 
  5. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub  organizacji międzynarodowych, oraz nie będą stanowiły podstawy do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym opartego na  profilowaniu
  6. W zakresie w jakim dane przetwarzane będą w oparciu o zgodę, osoba której dane dotyczą ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem
  7. Przysługuje Pani/Panu :
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa;
    4. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  8. Dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą miały podmioty realizujące zadania na rzecz Administratora w zakresie obsługi technicznej i serwisowej IT, kancelaria prawna,  podmioty świadczące usługi hostingowe. Dane mogą zostać udostępnione organom lub podmiotom uprawnionym do pozyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania, oraz instytucjom państwowym, gdy wystąpią z takim żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.
  9. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, za wyjątkiem numeru telefonu adresu i poczty elektronicznej, które stanowią informacje podane dobrowolnie. Konsekwencją niepodania danych niezbędnych do rozpatrzenia wniosku , będzie brak możliwości wypłaty dodatku elektrycznego. W przypadku odmowy podania  we wniosku adresu poczty elektronicznej, nie będzie możliwe poinformowanie Panią/Pana   o przyznaniu dodatku elektrycznego  drogą elektroniczną.
  10. Będziemy przechowywać Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, przez okres nie dłuższy niż 10 lat od dnia zaprzestania wypłacania dodatku elektrycznego.